Pro správné fungování tohoto webu využíváme soubory cookies. Budete-li pokračovat v jeho prohlížení, souhlasíte s používáním souborů cookies.Pokračovat Více informací    
Jídelny.cz
Informační portál hromadného stravování

Diskuse na téma Vydávání jídel

Červeně příspěvky za posledních dní
odpovědětLucka10:35 10.5.2019
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli nevíte o nějakém kurzu na servírování a vydávání stravy v jídelně. Ideálně, že by někdo přijel proškolit kuchařky přímo na školu. Bohužel si myslím, že to není problémem jen na naší škole, že dětem přestane chutnat ještě před prvním soustem jenom proto, že vidí, jak mu tam kuchařka s nakvašeným obličejem rozprskne jídlo přes celý talíř. Nevím, zda takovéto školení pomůže, ale nějak se začít musí. Díky moc
odpovědětivka611:45 10.5.2019
To je dobrý nápad uspořádat školení ke způsobu podávání jídla na talíř. Co je nevhodné podávat na teplý talíř přímo k hlavnímu jídlu zeleninový salát, nebo různé přízdoby s dresinkem, které stečou do jídla. Kompoty a saláty do hrníčku a skleniček také nepatří, od čeho jsou kompotové a salátové misky. Servis pokulhává. Na druhou stranu vydat naráz ve 30 minutách 300 jídel ve třech je také kus umění. Uvádíte hmotnost porce v syrovém stavu na jídelníček nebo máte někde vyvěšeno? Už je to povinné?
odpovědětmarcik1113:07 10.5.2019
Vážená Lucko, asi tuším, z které strany okénka zde vystupujete. Kdybyste byla kolegyně nebo vedoucí toho nakvašeného obličeje, tak zde určitě nebudete psát to, co jste napsala. Jelikož byste rozuměla provozu. Pokud jste z druhé strany okénka, tak se nabízí otázka, zda se vy osobně při své práci vždy chováte a tváříte bez ztráty kytičky? Ona totiž ta kuchařka není placená za osobní projev, musí vydat x jídel v krátkém časovém rozmezí a ještě se musí soustředit, jaký má kdo výběr, velikost porce a dietu. Pokud chcete luxusně upravenou porci, nažehlený límeček a sladká slovíčka, musíte do restaurace a za podstatně jiný peníz! A děti? Ty nejedí, ani kdyby to bylo na zlatém podnosu.
odpovědětValentýna13:12 10.5.2019
Lucko, na to kurz nikdo nepotřebuje, od toho je vedoucí jídelny. Jen na obranu kuchařek. Zkuste si ráno začít tím, že vhodíte do škrabky brambor 220 kg brambor, které pak dočistíte ručně. Pak naklepejte 55 kg masa, obalte a usmažte řízky. K tomu ještě připravte salát a polévku. Poté vydejte s úsměvem 700 porcí a nezapomeňte vše krásně naaranžovat, ale vydávat pěkně svižně, aby děti nečekaly. Ještě se ve 14,00 hodin usmíváte?
odpovědětsarda13:37 10.5.2019
A pak se kuchařky rozesmějí ještě jednou. Když vidí svůj měsíční plat. Ale to je zoufalstvím...
odpovědětLucka6:52 13.5.2019
Vtipné je, že brambory do škrabky hází pomocné kuchařky, které ještě ve dvě hodiny lítají (zatím co kuchařky už posedávají) a u okénka se zbytky jsou vždy milé. Aspoň děti nemají strach jídlo vrátit, když už mají strach si ho vzít. Nepotřebuji žádný luxus, pokud tedy luxus neznamená už to, že jídlo nepadá z talíře. A ano, já se usmívám ještě v půl 4, když z práce odcházím když mám na koho. Není to bohužel tím, kolik má kdo práce, je to tím, jak tu práci chcete nebo nechcete dělat
odpovědětjentak16:21 10.5.2019
O platy v této diskuzi vůbec nejde, určitě se shodneme, že nejsou skvělé, ale pokud někdo tuto práci dělá s láskou, tak se umí i usmívat a vhodně naaranžovat jídlo, tak aby strávníkům chutnalo. Opravdu saláty nepatří na talíř a ani do skleničky, ale to je spíš otázka na ředitele škol a ne na kuchařky, které za to mnohdy nemohou, že např. nemají misky na salát
odpovědětLucka7:01 13.5.2019
a pro Marcik11 - já si tu druhou stranu okénka vyzkoušela, sice jen brigádně, ale poznala jsem spoustu kuchařek, které umí vydávat i v té rychlosti. Vyzkoušela jste si to někdy vy-podívala jste se někdy na výdej stravy z pohledu dětí? Vám by nevadilo, kdyby takhle muselo přijímat oběd Vaše dítě?
odpovědětzdenouš16:32 11.5.2019
To ,že dětem v jídelně nechutná nesvádějte prosím na kuchařky.jen tak pro zajímavost jeden z každodenních příběhů od výdejního okénka v naší jídelně.Pepíčku vezmi si polévku,nechci a proč nechceš?Protože mi nechutná,Pepíčku vždyť jsi ji ani neochutnal.A tak to jde, den co den.Uvaříte 30 l polévky a 20l vylijete do odpadu a není to jen polévka.Také by jste se usmívala?S tím co tady napsala děvčata přede mnou naprosto souhlasím.Ono je to spíš k pláči.
odpovědětLucka6:56 13.5.2019
Jentak - moc krásně napsané. Nevnímají to tak jen děti, ale i dospělí. A netvrdím, že dětem nechutná kvůli kuchařkám, ale kvůli některým kuchařkám nemají ani chuť vyzkoušet. Je smutné, že to jídlo končí v odpadu, ale proč by na to měly doplácet i děti které všechno sní?
odpovědětjentak15:28 12.5.2019
Děti velmi citlivě vnímají naše chování a trochu úsměvu stačí k tomu, aby se strávníci v jídelně cítili dobře. Nám kolikrát děti polévku snědí všechnu a to oblíbené polévky děláme víc, protože víme, že si budou chodit přidávat a také záleží na skladbě jídelníčku, když je ryba nebo luštěniny, tak jedí alespoň polévku, jsme tu pro děti a tak nás těší, že jim chutná.To, že některé děti nejí nic nebo jen něco nezměníme, pokud nebudou spolupracovat učitelé, rodiče a školní jídelna. My si můžeme ale říct, že jsme uvařily kvalitní oběd a můžeme každý den odejít s pocitem dobře vykonané práce
odpovědětzdenouš20:29 12.5.2019
Nezlobte se Jentak,ale mě opravdu dost vadí ,že většina kvalitního jídla končí každý den v odpadu.Fakt je,že s tím nic neudělám.
odpovědětmarcik119:37 13.5.2019
Lucko, ve stravování pracuji již přes 30 let, takže věřte, že mám určitě mnohem větší povědomí, než z doby nějaké brigády. Nezastávám se nikoho. Známe zde pouze váš pohled, neznáme konkrétní provoz, nemáme vyjádření nadřízeného ani paní kuchařky, která vám je evidentně trnem v oku. Nechápu, proč to řešíte zde, jaké kroky k nápravě jste dosud učinila vy? Křiklouny a stěžovatele všichni z našeho oboru známe, ale když dojde samotnému řešení, málo kdy mají pravdu. Většina si totiž myslí, že když vaří doma, že jsou automaticky experty přes gastronomii, potažmo společné stravování. Škoda, že se nedovíme, jak byl problém vyřešen, kde byla chyba.
odpovědětIva K.10:00 13.5.2019
Není nic jednoduššího než-li požádat paní kuchařku o lepší servis. Z očí do očí. Jednou, dvakrát, pětkrát. A s laskavým úsměvem. Ono jí to třeba dojde, že lepší je se u okýnka usmívat, než být nakvašená. Kazí si finále své práce! Pokud Vám jídlo nehodí na hlavu, tak to bude na dobré cestě. Pokud neuvidíte snahu o nápravu, tak řešte důsledně s vedoucí ŠJ nebo ředitelem. Jsme všichni na jedné lodi. A co se podívat na rozvrh? Nechodí moc dětí v jeden čas? To je velice stresující ... pro obě strany.
Pozvánky a novinky do Vašeho e-mailu
Jídelny.cz, s.r.o.  |  Farského 638/14  |  326 00 Plzeň - Východní předměstí  |  Česká republika
Telefon: +420 731 331 095  |  E-mail: info@jidelny.cz
Zobrazit plnou verzi