Pro správné fungování tohoto webu využíváme soubory cookies. Budete-li pokračovat v jeho prohlížení, souhlasíte s používáním souborů cookies.Pokračovat Více informací    
Jídelny.cz
Informační portál hromadného stravování

Diskuse na téma Darování nevydaných pokrmu

Červeně příspěvky za posledních dní
odpovědětkatvez15:35 29.3.2021
Dobrý deň, v organizácii Zachraň jídlo bojujeme proti plytvaniu a momentálne pracujeme na projekte Darování jídla šetří klima. Predmetom projektu sú nevydané pokrmy školských jedální a cateringu charitativnym organizáciám. Zo zahraničnej rešerše vieme, že darovanie týchto pokrmov charite funguje v okolitých štátoch a znižuje prevádzkovateľovi náklady. Má niekto z vás takúto skúsenosť alebo by sa rád zapojil do projektu? Budem vďačná za Váš názor. Kľudne sa mi ozvite na mail: katarina.vezerova@zachranjidlo.cz
odpovědětJARO16:24 30.3.2021
Dobrý den, mohu se tedy zeptat konkrétně, jak si máme tento projekt představit. Dejme tomu, že jídelně zbyde 10 lt nevydané hrachové polévky, pět porcí roštěnek a 5 kg uvařené rýže. Rýže a roštěnky se hřejí v konvektomatu, polévka je ve výdejní vaně. Je 14,30 hodin a suroviny byly dovařeny v 10,50 hod. Zavoláme tedy dejme tomu ve 14,40 někam a co bude dál? Díky
odpovědětkatvez16:12 1.4.2021
Dobrý deň, predstava je nasledovná: na konci výdaja by sa nevydané pokrmy odviezli do charitatívnej organizácie, kde by za ne prebrala zodpovednosť už ona. Máme skúsenosť s cateringovými službami, že pokiaľ je jedlo správne zabalené a skladované, môže počkať na opätovný výdaj v charite aj deň/dva. Samozrejme je nutné dodržať všetky HACCP kroky, hlavne čo sa teploty týka. Tu sú dve možnosti ako udržať kvalitu jedla a to šokové zmrazovanie alebo udržanie stálej teploty ako pri výdaji v jedálni. Vozidlo, ktoré by pokrmy prevážalo, musí byť tomu prispôsobené. Prosím neváhajte ma kontaktovať na mail: katarina.vezerova@zachranjidlo.cz. Rada Vám všetko podrobnejšie objasním.
odpovědětJARO17:20 1.4.2021
"na konci výdaja by sa nevydané pokrmy odviezli do charitatívnej organizácie" - buďme tedy konkrétní: 1) někdo z jídelny vám musí zavolat, že tedy něco zbylo; 2) jak tedy dále a kdo bude postupovat s výše uvedenými porcemi polévky, rýže a roštěnek - kdo bude jídlo "balit" - je teplé?; 3) kdo bude jídlo předávat a jak do vozidla? Jak vám předám 10 lt teplé polévky? 4) odkud a kdy vozidlo přijede ? Myslím, že by to zajímalo nás všechny. Děkuji
odpovědětkatvez14:29 7.4.2021
Rada Vám dotazy zodpoviem: 1) áno, jedáleň by kontaktovala charitatívnu organizáciu telefonicky 2) vozidlo by si vyzdvihlo porcie jedál v teplom stave-polievku, maso, prilohy zvlášť balené. Bolo by nutné jedlo uchovať v termo nádobách, aké sa používajú na prevoz jedla medzi vývarovňou a výdejnou. Tým by bola zabezpečená teplota. Je potrebné, aby jedáleň toto jedlo nachystala. 3) gastro nádoby by sa tak točili a vždy by sa pri každom príjazde vozidla doviezli tie, ktoré sa použili deň predtým. Po jedlo by si prišla zodpovedná osoba a prebrala by za jedlo zodpovednosť, naložila do vozidla (napr.cez externé výdajné okienko, aby sa zamedzil kontakt v strtavovacej časti, ak je to možné) 4) niektoré charitatívne organizácie majú k dispozícií takéto vozidlo. Ak by sa v danej lokalite nachádzalo viac jedální, ktoré by sa zapojili, vozidlo by ich postupne zvážalo vždy v dohodnutý čas a po určitej trase. Výdaj končí vo väčšine jedální takmer v ten istý čas.
odpovědětJARO18:24 7.4.2021
Velmi děkuji za odpověď. Tak bych to shrnula: zjištění množství zbytků (cca 5 minut); telefonát charitě cca 5 minut; balení zbytků - zvlášť přílohy, zvlášť maso, do termonádob polévka a asi omáčka cca 20 minut; přeprava zbytků do prostoru rampy a předání do vozidla cca 10 minut. Tak to mi vychází, že bychom se zabývali touto prací asi 40 - 45 minut po každém výdeji, kdyby něco zbylo. Po naší pracovní době. Předpokládám, že to je charita, tedy plat pro kuchařku, která by se touto prací zabývala, je nula.
odpovědětivka69:52 31.3.2021
Domnívám se, že příspěvková organizace nemůže darovat jinému subjektu nic. Neumožňují to současné předpisy. Na oběd přispívá zřizovatel, stát, hodnotu potravin platí strávník. Pokud se jedná o nevydané pokrmy, tak po skončení výdeje se zařazují jako kuchyňský odpad, třídí se podle složení. Pokud je v časovém intervalu dohotovení a výdej podle hyg. předpisů, nabídne se jako forma přídavku dětem.
Pozvánky a novinky do Vašeho e-mailu
Jídelny.cz, s.r.o.  |  Farského 638/14  |  326 00 Plzeň - Východní předměstí  |  Česká republika
Telefon: +420 731 331 095  |  E-mail: info@jidelny.cz  |  Facebook
Zobrazit plnou verzi