Informace o cookies na této stránce
Jídelny.cz a partneři potřebují Váš souhlas s využitím cookies ke shromažďování a analýze informací o návštěvnosti tohoto webu a ke zlepšení a přizpůsobení obsahu a reklam.
Svůj souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Nastavení OK
Souhlas můžete odmítnout zde.
Jídelny.cz
Informační portál hromadného stravování

Diskuse k článku Dávají jídelny strávníkům odpad?

Názor na článek.

18.2.20088:21jana
Moc mne mrzí smýšlení pana Šoleho o školních jídelnách.To stejné so můžeme myslet o jeho společnosti, protože koho by napadlo odebírat tzv.,,NESTANDARD",asi jedině toho, který to sám odebírá. Já sama jsem se s tímto ještě nesetkala a jsem v tomto zařízení 20 let. Myslím, že děti dostávají kvalitní jídla z kvalitních surovin a jediné s čím mohu souhlasit, je asi tak opravdu 20% ztráta potravin a to z toho důvodu, že někteří naši strávníci jídlo nesní a klidně ho vyhodí co jistě neudělá jeho strávník, protože si v tomto věku jídla již váží a zná jeho hodnotu.
Rozhodně nechci pana Šoleho a jeho společnosti osočovat, ale doufám, že školní stravování zůstane pod stejným zřizovatelem a že bude rovnocenou konkurencí jeho společnosti.
18.2.20088:45Evča 1
Nevím, kde k takovým to závěrům došel. Pracuji ve stravování již přes 30 let, ale s tím co popisuje jsem se ještě nesetkala. Ani ve veřejném stravování, v nemocnicích, ani ve školních jídelnách. Dokonce ani u malých soukromých restaurací. A třikrát týdně knedlíky? To by nám kontroly zřizovatele a hygieny daly co proto. Stačí si prohlédnout jen jídelníčky uveřejněné na tomto portále.
A různé Saumaty a podobné, to jsem zažila jen u jedné takovéto velké firmy. A rychle jsem utíkala pryč.
Doufám, že školní stravování zůstane stále pod stejným zřizovatelem.

Reakce

18.2.20089:16Marta
Musím se také proti výrokům pana Šoly ohradit.
Všichni přeci můžeme kdykoliv doložit odkud a v jaké kvalitě zboží odebíráme a myslím, že se nemáme za co stydět. Jak píše paní Jana - z takovýchto praktik bych také spíše podezírala tyto velké nadnárodní firmy, protože o zisk jde především jim, ne nám.

Dávají jídelny strávníků odpad

18.2.200810:27kleopatra
Jsem zděšená výroky p Šulce. Tento člověk nemá představy jak vlastně funguje systém školního stravování. Kdyby si pouze na tomto portále prohlédl jídelníčky, recepty jednotlivých vedoucích ŠJ, nakoukl do diskusí - jistě by takhle nemluvil.Měl by více vážit svá slova. Rozhodně nesouhlasím se špatnou skladbou jídelníčku a vyloženě nechápu co myslí tím, že ŠJ dávají lidem odpad!?Copak jsou naše děti prasata? Také si nedovedu představit, co myslel tím, že uzavírají smlouvy na tzv. "nestandart". To se někde prodává? O nahnilém ovoci a zelenině už psát raději nebudu.Myslím, že bychom měli na tyto jeho výroky rázně reagovat. Hrubým způsobem poškodil školní stravování v očích veřejnosti. Měl by se veřejně omluvit.

Jsem překvapen...

18.2.200810:33Lukáš
Jsem překvapen, že právě pán zastupující Eurest kritizuje kvalitu jídel školní jídelny, když si sám nedokáže zamést před vlastním prahem. Mám zkušenosti ze tří různých prostředí (nemocnice, úřad a vysokoškolská menza) a ani jedna není pozitivní. Než jídlo od Eurestu, tak to raději zajdu na hamburger. :(

Srovnání.

18.2.200811:24Blanka
Je krásné české přísloví:
"P o d l e s e b e s o u d í m t e b e".
Já k tomu dodávám, pokud se podobné věci praktikují i nich, tak si myslí, že je to tak všude.
Přeji dobrou chuť k jejich obědům.

Neskutečné

18.2.200812:02eva.
Pracuji ve školním stravování 15 let , to co píše ten pán mne jako vedoucíi školní jídelny velice urazilo, všechny děti mají to nejlepší stravování bez jakýchkoli přepálených tuků, zeleninu ,ovoce, čerstvé neskladované dlouhodobě, vše je kontrolováno poctivými zaměstnanci a že někomu někdy nechutná a jsou zbytky je přeci normální. Ať si každý vzpomene co mu chutnalo když byl malý a co jí dnes.Nejdříve vše pomluví a potom zase vychválí tak jak se mu to zrovna hodí .Nestojí si za svými názory tak ať se nad sebou zamyslí než se pustí do diskuze s médii.Ale takových je víc.Tak se nedejme odradit.

dávají jídelny strávníků odpad

18.2.200812:10Ludmila
Ve školní jídelně pracuji přes 20 let a tak snížit svou práci jsem ještě neslyšela.Je mi z toho nanic.
Jsme jídelna na vesnici, vaříme 250 obědů z toho asi 80 dáváme do jídlonosičů.
Stane se ,že kuchařky zůstanou i bez obědu a to většínou u zapečených jídeln - zapečené rybí filé..
Pokud překračujeme finanční limit na potraviny nosíme jablka ze zahrádek na štrůdl apod.
Není mi jasné, jak bychom mohli něco ukrást.
Knedlíky se vaří 1 x za 2 týdny.

děs a běs

18.2.200812:14Mirka
Opravdu odporné. Pan Šole neví, co je školní stravování. Na to by měli reagovat naši zřizovatelé, aspos, ministerstvo školství!!!

reakce

18.2.200812:30Anna
mrzí mě názor na školní stravování a vzkaz našich kachařek - vaříme zdravě a z kvalitních surovin

Lži a pomluvy

18.2.200812:57jája
Je strašné, že někdo může takto pomlouvat. On odhaduje, on ví, atd. Samé lži a pomluvy. Nikdo nesmí prodávat nahnilou a nekvalitní potravinu. Za peníze od rodičů nakoupíme kvalitní potraviny - nemusíme šetřit na kvalitě, do 4 hodin od uvaření se musí obědy vydat. Na další den se nesmí nic schovávat, vše po této době je krmný odpad. Cizí strávníci, kteří se u nás stravují 10 měsíců bez zdrav.problémů se po prázdninách vracejí, s tím, že z obědů od soukrom.firmy měli zdrav.potíže. My netvoříme zisk, peníze, které vybereme utratíme za kvalitní a zdravé potraviny!!!

eurest

18.2.200813:27mirek
Zásah moderátora: Příspěvek odstraněn z důvodu porušení Pravidel diskuse, bod 5.

O peníze půjde až v první řadě

18.2.200814:02Heda
Napsané je velmi urážející. Že by opravdu platilo rčení - podle sebe, soudím tebe? Pracuji ve školním stravování 30 let. Nikdy bych si nedovolila něco takového použít do spotřeby. Pro nás vždy platila ta nejpřísnější pravidla. Pokud se týká záruk, kontrol z hygieny. My na školách nemáme na uplácení nedostatků, jak se to říká o některých soukromých provozech. Nechci nikoho urazit, ale podívejte se na hygienu na některých restauračních zařízeních, na rozdíl od jídelen školních. Rodiče velmi bedlivě sledují, co jejich ratolesti ve školní jídelně dostávají a hlídají si za co peníze utrácíme. Jde o to, komu dají zřizovatelé za pravdu. Zda tomu, kdo se nabízí jako dodavatel obědů a tlačí se do škol a chce zisky, nebo zda dají přednost starému osvědčenému. Je fakt, že ekonomika pro provoz jídelen nahrává Eurestu - neboť odpadají zřizovateli náklady na provoz a mzdy. Chce to jen použít rozum a nepřipravit děti o to, co je osvědčené.

Dodržujte Pravidla diskuse

Prosím všechny diskutující, aby přinášeli především věcné argumenty, které doloží nepravdivost tvrzení v rozhovoru. Nenechejte se strhnout k napadání, očerňování a výrokům, které by mohly být předmětem příp. žalob.
18.2.200815:27emmo
Snažila jsem se Vám napsat již v polovině minulého týdne a vložit jsem celý článek, ale nepodařilo se mi to. Tak jsem ty urážlivé odstavce z článku napsala do diskuze Euerest a zachraňme školní stravování. Bohužel, tam si téměř nikdo nepřečetl.
Jsem ráda, že se Aspos chce za školní jídelny postavit. Mělo by to udělat především MŠMT. Jsou to zaměstnanci ve školství, kteří byli nevybíravým způsobem napadeni. Může s ministerstvem Aspos jednat? Ale chce to udělat rychle, aby to mělo nějaký význam.
Osobně si myslím, že by bylo vhodné na pana Šoleho podat trestní oznámení pro pomluvu, která poškozuje "naši firmu". Ať má podle Asposu za sebou celý regiment právníků, tohle pomluva je a z toho se nemůže vymluvit. Že je za těmito pomluvami nekalá konkurence, když přímo v článku vybízí rodiče, aby se dožadovali do kuchyní jeho firmy, je už složitější dokazovat, ale i tak je to evidentní. Vím, že u nás je to s vymáháním práva těžké, ale přece jen si myslím, že se musíme bránit, když jsme napadeni jako zloději a podvodníci.
Musí se reagovat rychle!

Aspos podniká první kroky

18.2.200814:33Josef Rund
Na portálu www.aspos.cz jsme zveřejnili zprávu, která odsuzuje výpady pana Šoleho proti školnímu stravování.
Zpráva obsahuje kromě oficiálního stanovisko výkonného výboru ASPOS i praktické rady jak na takovýto útok reagovat z pozice vedoucí školní jídelny.

eurest

18.2.200816:13janina
To co tady píše zmíněný pán, u mne nemá ani pojmenování, pracuji v jídelně 30 let, neustále vymýšlíme nová jídla, knedlíky nevaříme 2-3 týdně, děti by si je ale přály, kombinujeme, potraviny čerstvé každý den,maso , zelenina, byla bych ráda, aby za tyto peníze uvařil, Eurest i Sodexho, salát připlatíš, pití kvalitnější připlatíš, smlouvy mají s velkými dodavateli,po výdeji nevydané obědy jdou kam?Eurest i Sodexho ztrácí zakázníky , tak se snaží znemožňovat kvalitní školní jídelny.Co oni mohou, nemají tam hygieny jako my, jelikož mají své, jelikož jsou soukromníci , tak na ně nemůže kontrola taková jako k nám.Vymýšlí nápadně jen pojmenování jídel,jinak zní , co se za tím skrývá strávník už neví-nebo rodič.Co to jwsou vůbec jejich slavné výřezy? To si myslí , že dodavatel do ŠJ dá humus?Snaží se prvně dát kvalitní, aby neměl strach, že se někomu udělá špatně.Vážené p vedoucí semkněme se, vím o tom dosti a nedejme se.Nevaříme se zbytků ,zřejmně jako oni, proč by tak ohromně chtěli školní jídelny?Proč lobbuji?Zaměstnancům platí málo, odměny zaměstnanci nevidí, ví jak podepíši smlouvu o provozování , že na ně není metr. Mluví samé nepravdy , jako by jel v rychlíku.

Reakce na článek.

18.2.200816:13BlankaR
Milé kolegyně, nechme toho breptání. Existují i jiná rčení o potrefené huse, která se vždycky ozve. Za naši jídelnu nesouhlasím s výrokem o podávání zkažené zeleniny nebo jiných surovin. O tom ostaním bych raději mlčela a z mé 27leté zkušenosti z provozu vím, o čem mluvím. Ať hází kamenem (slovy) jen ten, kdo bez viny jest. Jsem si zcela jista, že systémem , jakým školní stravování u nás v ČR funguje, by v soukromém sektoru bez státních dotací přežila polovina zařízení. Byly by to především jídelny velké a jídelny s doplňkovou činností a značným počtem cizích stravníků. Mohla bych se tu rozepsat o nerovné konkurenci, jakou jsme pro restaurace a soukromé jídelny, neboť jsme začly podnikat (provozovat doplňkovou činnost) bez nutných investic, půjček atd. Mohla bych psát i o tom, jak je to s všimným od dealerů, ano takové kafe a plné tašky, co neseme ze seminářů, to je všimné. Takže hledejme cestu ke zkvalitnění našich služeb a neprskejme hned oheň kolem sebe. Buďme lepší, než jsou oni.
19.2.200814:10emmo
paní Blanko, ne že byste neměla pravdu, že školní stravování funguje díky dotacím. Ale proč o něj Eurest tolik stojí?Protože bude vytvářet zisk pro svou kapsu bez nákladů a investic. Je to velmi výhodné podnikání pro nadnárodní společnost, proto se neštítí současné provozovatele bez důkazů očernit, jen aby se ujal jejich míst.
Školní stravování by nemělo být o tom, jak je schopné si na sebe vydělat. Nemuselo by ani podnikat v doplňkové činnosti a vytvářet tak nekalou konkurenci podnikatelům.
Mělo by být o tom, jak zdravě stravovat děti, učit je zdravé výživě a postarat se tak o prevenci civilizačních chorob u dospělých. To by mělo být náplní školního stravování a mělo by být plně státem podporováno. Peníze vložené do zdraví dětí a do prevence jsou těmi nejlépe vynaloženými prostředky.
Škoda, že se zřizovatelé i státní orgány dívají na školní jídelny jako na zdroj zisku nebo ztrátové podnikání. Nikdo nechce vidět jeho funkci zdravotní a výchovnou. Proto se tak snadno jídelny pronajímají komerčním firmám, proto se neivestuje do vzdělávání pracovníků v jídelnách, proto se nepropaguje stravování v médiích.
Je to krátkozraké, a jednou se nám ktátkodobé zisky vymstí na zdravotním stavu našich dětí.
19.2.200817:40BlankaR
Souhlasím s Vámi, mně se nelíbí, jak kolegyně reagují jarmarečním způsobem. Poraďme se s odbory, hledejme cestu aktivní obrany. Tlachání zde, je opravdu tvorbou bulváru. Nasypání slepičkám zrní, po kterém skočí. Hlavně ať máme čtenáře, spoustu reklam kolem a je to. Myslíte, že Jídelny.cz nejdou po zisku, jako kterákoliv jiná soukromá společnost? Uráží mě, jak snadnou jsme kořistí. Nebo hloupou?
19.2.200820:09emmo
Já bych to s touhle diskuzí neviděla tak černě.
Souhlasím, že je potřeba udělat razantnější kroky, než jen nadávat, ale také je třeba se o tom poradit.
Názory, které si tu můžeme přečíst nám mohou usnadnit rozhodnutí.
Nápad, že se celá situace může řešit přes odbory je výborný. Už jsme na to také přišli a zahájili jednání.
Je hrozná škoda, že se ministerstvo školství neumí za své pracovníky postavit. Je také naší chybou, že se nedokážeme domluvit a donutit ministerstvo, aby začalo pracovat pro školní stravování a ne vydávat metodické pokyny, jak soukromým firmám zajistit strávníky a hezky za ně zaplatit ze státního rozpočtu. To je fakt, je to jediný metodický pokyn, které ministerští úřeníci vydali za posledních 5 let. Kromě vyhlášky o školním stravování, která není optimální. Nezarazilo někoho z Vás, že v celé vyhlášce nejsou slova "vedoucí školní jídelny"? Asi se s nimi nějak nepočítá.
Vím stejně jako Vy, že tyhle stránky provozuje soukromá firma. Ale na druhou stranu, kde jinde mají vedoucí jídelen šanci si vyměnit názory a na něčem se domluvit? Zatím nevím o jiné možnosti, tak ji využijme a snažme se prosadit se! Je nás pomalu 35 000, tak by nás mělo být slyšet a měli bychom si obhájit svou práci a své dobré jméno.

Žaloba

18.2.200816:24Mirka
Žaloba nepomůže - bude to stát spoustu peněz a nervů a dopadne to jako vždycky. Aspos na to jde dobře - když každá z nás upozorní na tyhle podivné praktiky našeho zřizovatele, budou alespoň z druhé strany vědět, jak postupuje nadnárodní firma. A snad je to přesvědčí, že školní stravování má zůstat školní.

ASPOS

Pokud se chcete spojit s ASPOSem, bude lepší ho kontaktovat přímo a nikoli prostřednictvím portálu Jídelny.cz.
18.2.200820:02Valentýna
Vážení, zamyslete se, proč Jídelny.cz vůbec tento článek otiskují? Někdy si připadám, jako by se Jídelny.cz chtěly stát bulvárem. Už mě to tlachání pánů Müllerů a jiných docela unavuje.
Vážené kolegyně, kolegové, přestaňte si tady sypat popel na hlavu. Děláte svou práci podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, máte zavedený HACCP, kontrolují vaši práci hygienici, pediatři a kontrolní orgány? Ano? Ano! Přibývají Vám spokojení strávníci, a to i cizí a závodní stravování? Ano? No ano! Tak potom Vám může nějaký pan Šudla skočit na hrb. Ještě jsem neviděla portál, kde by si zaměstnanci tak sami nevážili své práce a ochotně poskytovali informace výše uvedenému "bulváru".

Tohle je vrchol

18.2.200820:57Hana
Kde ten pan Šole k takovým poznatkům přišel?????????? Tohle je tedy hluboce urážející pomluva, to co napsal. Opak je pravdou !!!!!!! Myslím,že z tak kvalitních surovin, jako vaříme ve školních jídelnám dětem se vaří v málokteré restauraci. Před časem jsem přijala dvě nové kuchařky, obě přišly z restauračních provozů a obě když viděly, jak kvalitní potraviny nakupujeme a zpracováváme, byly jak Alenky v říši divů. Jednalo se právě hlavně o maso, ovoce a zeleninu. Školní stravování není totiž výdělečná firma, finanční norma, i pokud se jedná o komerční stravování pro cizí strávníky /mají samostatnou výdejku/ se nesmí porušit. To zřejmě tomu pánovi nějak ušlo.
To, že si děti neváží jídla a vyhazují jej, je věc druhá. Tohle ale školní jídelna nevyřeší. My se můžeme všemožně snažit zavádět nová jídla, udržovat pestrost stravy / kde viděl 3 x v týdnu knedlíky - to ať nám ukáže? /, ale stejně pokud nejsou návyky z rodiny, vše je marné. Zavedla jsem po 20 letech dva druhy jídel, aby měly děti možnost si vybrat a tím se výrazně snížilo cuchání.
Jsme velká jídelna a vaříme i cizím strávníkům / za 50,-Kč/, kteří jsou velmi spokojeni. Kdyby se vařilo z nekvalitních surovin, tak se to zákonitě musí projevit na tom uvařeném obědě,né? Přece se k nám ti dospělí nebudou vracet, i když přes prázdniny nevaříme a musí jít jinam.
Proboha, zírám, jak tohle někdo může napsat.

výroky pana Šoleho

19.2.20086:45jaja
Dobře jsem se pobavila nad výroky tohoto pána.Pracuji ve školním stravování a měla jsem tu "čest" po nějakou dobu odebírat jídlo od této firmy...Jsem ráda, že si nyní veškeré suroviny nakupujeme sami a jídlo si také sami vaříme.Nemíváme omáčku z pondělka v úterý v polévce a podobně. Nedejme se orávit těmito výroky,které jsou nasměrovány rozhýbat opět diskuzi o převedení školních jídelen např. pod Eurest, aby bylo možno více vydělávat. Podle mého názoru je to snaha získat další !kšeft".. a byznys je byznys a pravidla slušného chování se zde nedodržují.

OHLAS

19.2.20087:34runkah
jE MI JASNÉ, ŽE ČLOVĚK NEZASVĚCENÝ PÍŠE TAKOVÉ NESMYSLY A ŽE BY RÁD ZASIL SEMÍNKO SVÁRU. VÍM, ŽE JENOM ODPOVĚDNÝ PŘÍSTUP K PRÁCI PŘESVĚDČÍ NAŠE STRÁVNÍKY. PAN ŠULE SI ZASLUHUJE MOJI LÍTOST, ŽE SE DOKÁZAL PROPŮJČIT K TAKOVÝM NÁZORŮM.

Argumenty vyčerpány?

Mrzí mne, že se zde začínají firmy rozdělovat na ty, kterým jde o zisk, a na jiné, kterým o zisk nejde. Jsou snad právě ony „správnější“? Tudy přece hranice nevede.
Jídelny.cz vám trvale poskytují prostor pro vaši vzájemnou výměnu informací. Stávají se pro vás platftormou pro postupné sjednocování – právě proti podobným výpadům, o kterých přinesl zprávu tento článek. Vloni jste zde čile diskutovaly o ASPOSu, o odborech, dnes zde již opět někdo založil téma, jak se společně bránit proti praktikám nadnárodních společností (viz Diskuse-Ostatní).
Na konci článku jsem vás prosil o konkrétní protiargumenty k článku. V posledních příspěvcích se jich začíná nedostávat. Proto tuto diskusi uzavírám. Děkuji za kultivované vedení diskuse, debaty o dalších záležitostech přesuňte, prosím, do diskusního fóra.

Sebechvála Eurestu

20.2.200811:30Lukáš
Navštívil jsem webové stránky Eurestu a tolik sebechvály jsem ještě nikde neviděl. Nezasvěcený člověk by získal dojem, že Eurest = ráj na zemi pro strávníky i zaměstnance. :)
Zpět na článek | DISKUSE U TOHOTO ČLÁNKU BYLA ZASTAVENA
Pozvánky a novinky do Vašeho e-mailu

Partneři

VIS Plzeň, s.r.o.  |  Farského 638/14  |  326 00 Plzeň - Východní předměstí  |  Česká republika
Telefon: +420 720 962 105  |  E-mail: info@jidelny.cz  |  Facebook
Zobrazit plnou verzi